Przerwa w dostępie do francuskich systemów celnych!

Przerwa w dostępie do francuskich systemów celnych!
HMRC poinformowało, że we wtorek 8 sierpnia francuski urząd celny wymienia swój główny serwer IT. Spowoduje to przerwę w dostępie do francuskich systemów celnych w godzinach 8-16 (czasu brytyjskiego). Będzie to miało wpływ na wszystkie francuskie usługi teleserwisowe związane z odprawą celną (Delta-G [deklaracje] i Delta-T [tranzyt]) i chociaż SI Brexit może pozostać funkcjonalny, nie będzie działał skutecznie ze względu na połączenia z innymi systemami.
W porcie Calais puste ciężarówki będą przekierowywane na zielony pas, podczas gdy ruchy przewożące towary będą kierowane na parkingi na pomarańczowym pasie w celu ręcznej kontroli przez urząd celny.
Przewozy tranzytowe do Francji nie mogą być przekierowywane przez zielony pas; będą one kierowane na parkingi pomarańczowe w celu przeprowadzenia ręcznej kontroli przez urząd celny. Aby przyspieszyć ten proces, Francja zażądała, aby kierowcy posiadali papierowe dokumenty TAD (Transit Accompanying Documents) do kontroli – francuscy urzędnicy zrobią zdjęcia papierowych dokumentów TADS w celu późniejszej aktualizacji NCTS.
W przypadku przewozów tranzytowych z Francji, GVMS posiada funkcję przenoszenia ręcznych przewozów tranzytowych; przedsiębiorca powinien użyć „Deklaracji SAD” i wprowadzić numer referencyjny tranzytu ręcznego wygenerowany w ramach procedury awaryjnej. GVMS automatycznie skieruje te ruchy do placówki Border Force w celu uwierzytelnienia ich dokumentów. Następnie Border Force przetworzy wszystkie ręczne funkcje OoT i OoDes, jeśli ma to zastosowanie.
Przewozy z uprzednio złożoną deklaracją są trudniejsze do uwzględnienia, a procesy awaryjne powinny być wykorzystywane w formie papierowej (zakłada się, że ma to większy wpływ na firmy francuskie). Procedury awaryjne dla Delta-G i Delta-T zostaną zatwierdzone od 8 rano (czasu brytyjskiego), a dokumenty towarzyszące powinny mieć formę papierową.
Francuskie służby celne wprowadzają dodatkowych funkcjonariuszy celnych, aby przyspieszyć procesy na miejscu, a także wygenerowano dodatkowe miejsca parkingowe dla ciężarówek, w tym w Calais – oczekuje się, że ogólny wpływ będzie mniejszy dzięki znacznej ilości środków łagodzących i przygotowań.
Francja poinformowała przewoźników, w tym DFDS, P&O, Irish Ferries i Eurotunnel, którzy zostali poproszeni o rozłożenie ruchu w ciągu dnia, aby umożliwić dodatkowe procesy ręczne, i którzy zostali poproszeni o rozpowszechnienie tych wiadomości w handlu.
WAŻNE – Nie wpłynie to na eksport z Francji do Wielkiej Brytanii, który będzie przetwarzany jak zwykle!